داستانک

وبلاگ گروهی داستانک‌نویس‌های ایرانی

داستانک

وبلاگ گروهی داستانک‌نویس‌های ایرانی

بازگشت

کلاف نخ دستم بود و می‌بستم. آدم جلوی تلویزیون ناخن‌هایش را می‌گرفت.

وقتی اومد تو از صورت برافروخته‌ش می‌شد فهمید خبری شده. پرسیدم: پس هابیل کو؟

قابیل گفت: کشتمش.

آدم خشکش زد.

کلاف از دستم افتاد و باز شد.

تازه  امروز با برگشتنمون به بهشت موافقت شده بود.

نظرات 6 + ارسال نظر
نسیم یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 http://nasimasal.persianblog.ir

چقدر قشنگ نوشتید. این هنر بزرگیه که شما در دو خط یه داستان می نویسید آفرین

مرتضی توکلی یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:01

یه سوال: راوی داستان کیه؟ حوا؟ خیلی واضح نیست.
ولی داستانت خیلی خوب بود. درواقع می‌شه گفت برای شروع عالی بود!
فقط اسمش و عوض کنی بهتر می‌شه. البته این نظر من بود. در نهایت نویسنده برای تک‌تک کلمه‌های داستانش تصمیم می‌گیره

پیشنهادت برای اسمش چیه؟

علی اشرفی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:08

اولا که ایده‌اش عالی است. خیلی عالی!

به‌نظرم جمله اول اضافی است. نه؟

به جای «از دهنم پرید» می‌نوشتی «با خودم گفتم . . .» بهتر بود.

مرتضی توکلی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 13:16

داستان شماست. اسمش را هم شما باید انتخاب کنید. به نظرم اسم باید به موضوع اصلی داستانک اشاره کند. مستقیم یا در لفافه(که این دومی بهتره) . برداشت من از مضمون داستانک شما بهانه‌جویی خدا نیست. از دست دادن فرصت بازگشت یا عدم شایستگی انسان برای بازگشت به بهشت. من اسم «هبوط» را پیشنهاد می‌دهم. یا «بعد از هبوط» یا «فرصت». اما تصمیم با شماست

نرگس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:52 http://golaab.blogsky.com

با علی موافقم. ایده اش خیلی خوبه.
در مورد چه جوری نوشتنش، اگه من بودم این جوری می نوشتم:

وقتی از در وارد شد، آدم جلوی تلویزیون نشسته بود و ناخن هاش رو می گرفت.
آدم به صورت بر افرو خته اش نگاهی کرد و پرسید: پس هابیل کو؟
قابیل گفت: کشتمش!
آدم خشکش زد.
باز، یه بهانه تازه برای موندن.
تازه با برگشتنمون به بهشت موافقت شده بود.

البته این نظر منه. و فکر می کنم تو نباید این جوری بنویسی. باید خودت ببینی چه جوری می شه این ایده رو بهتر نوشت.
برای اسمش هم پیشنهاد می کنم همون بهانه،باشه. بهانه جویی، نه.

در ضمن، کار، اگه زمینهء خوب داشته باشه این همه حرف و حدیث داره ها!
ایده ات خیلی خوبه. هر کس می خونه، می خواد بر اساس سلیقه خودش درستش کنه ؛)

نرگس شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 13:37

خوب، خیلی بهتر شد. با این خیلی موافقم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد